4080591408 |
Els ambients de lliure circulació a l'Escola Bressol |
2019-2020 |
Assessorament. Educació Infantil |
|
|
|
14/1/2020 - 12/5/2020 (21 hores) de h a h |
|
BRE Sentmenuts |
|
c. Miguel de Cervantes, 1, Can Baixeres (Sentmenat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental VIII
|
| |
|
"Activitat passada a format virtual, Instrucció 3/2020, de 13 de març, COVID19" |
| |
Inscripció |
09/01/2020 - 14/01/2020 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es planteja un seguiment i avaluació ,en format assessorament i acció formativa, de la implantació que es vol dur a terme dels ambients de lliure circulació a l’escola bressol. Està adreçada als professionals vinculats a la comunitat educativa de l’escola bressol Sentmenuts i es desenvoluparà a partir de les necessitats, dubtes i reptes presentats, mitjançant l'aprenentatge interactiu.
|
| |
Objectius |
Avaluar per validar i/o repensar la implantació dels ambients de lliure circulació pel que fa a distribució d'espais d'aprenentatge i tipus de material.
Avaluar per validar i/o repensar l'organització de l'equip pedagògic en quan al desenvolupament i al bon funcionament dels ambients de lliure circulació.
Avaluar l'adaptació dels infants i el desenvolupament dels processos d'aprenentatge al voltant de la proposta dels ambients de lliure circulació
|
| |
Continguts |
Un cop iniciada la implantació, disposem de les eines i recursos necessaris per validar el desenvolupament dels aprenentatges en la proposta per ambients? Identificació de les eines i recursos que es detecta que manquen, si s'escau.
Són adequats els criteris de preparació dels ambients de lliure circulació escollits prèviament en relació als continguts associats? Els ambients que hem creat i els materials introduïts responen a l'interès i curiositat dels infants? Reflexió i modificació, si s'escau
Responen a les nostres expectatives pedagògiques i educatives els diferents tipus de materials i activitats i propostes escollits? La distribució de l'espai i els materials afavoreix un aprenentatge significatiu, autònom i vivencial?
L'actitud i el tipus d'intervenció de l'educador/a: presència, observació, escolta, empatia, resolució creativa es compleix? Detecció de les dificultats, cerca d'estratègies.
La importància d'establir límits clars i coherents, quan es treballa amb ambients de lliure circulació. Reflexió en equip. Detecció de les dificultats i cerca d'estratègies.
La importància de la coordinació i el treball educatiu en equip, en la proposta per ambients. Detecció de les dificultats i cerca d'estratègies. Revisió de l'organització del model d'equip per tal de garantir una atenció global i interdisciplinària, en el marc dels ambients de lliure circulació.
Activitat autònoma i activitat dirigida en els ambients de lliure circulació. Detecció de les dificultats en l'acompanyament, cerca d'estratègies, si s'escau.
La importància de l'observació en el procés d'avaluació. Detecció de les dificultats en l'acompanyament, cerca d'estratègies, si s'escau.
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.(Nivell 2 i 3)
Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent (Nivell 3)
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata. D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre
|
| |
E-mail |
crp-castellar@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
14/01/2020 |
|
|
Sessió 2 |
- |
- |
|
|
Sessió 3 |
- |
- |
|
|
Sessió 4 |
- |
- |
|
|
Sessió 5 |
- |
- |
|
|
Sessió 6 |
dimarts |
21/07/2020 |
|
|
|
| |