Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4080591408   Els ambients de lliure circulació a l'Escola Bressol
2019-2020   Assessorament. Educació Infantil
  
   14/1/2020 - 12/5/2020 (21 hores) de h a h
   BRE Sentmenuts
   c. Miguel de Cervantes, 1, Can Baixeres (Sentmenat) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental VIII
  
   "Activitat passada a format virtual, Instrucció 3/2020, de 13 de març, COVID19"
  
Inscripció   09/01/2020 - 14/01/2020 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Es planteja un seguiment i avaluació ,en format assessorament i acció formativa, de la implantació que es vol dur a terme dels ambients de lliure circulació a l’escola bressol. Està adreçada als professionals vinculats a la comunitat educativa de l’escola bressol Sentmenuts i es desenvoluparà a partir de les necessitats, dubtes i reptes presentats, mitjançant l'aprenentatge interactiu.
  
Objectius   Avaluar per validar i/o repensar la implantació dels ambients de lliure circulació pel que fa a distribució d'espais d'aprenentatge i tipus de material.
 Avaluar per validar i/o repensar l'organització de l'equip pedagògic en quan al desenvolupament i al bon funcionament dels ambients de lliure circulació.
 Avaluar l'adaptació dels infants i el desenvolupament dels processos d'aprenentatge al voltant de la proposta dels ambients de lliure circulació
  
Continguts   Un cop iniciada la implantació, disposem de les eines i recursos necessaris per validar el desenvolupament dels aprenentatges en la proposta per ambients? Identificació de les eines i recursos que es detecta que manquen, si s'escau.
 Són adequats els criteris de preparació dels ambients de lliure circulació escollits prèviament en relació als continguts associats? Els ambients que hem creat i els materials introduïts responen a l'interès i curiositat dels infants? Reflexió i modificació, si s'escau
Responen a les nostres expectatives pedagògiques i educatives els diferents tipus de materials i activitats i propostes escollits? La distribució de l'espai i els materials afavoreix un aprenentatge significatiu, autònom i vivencial?
 L'actitud i el tipus d'intervenció de l'educador/a: presència, observació, escolta, empatia, resolució creativa es compleix? Detecció de les dificultats, cerca d'estratègies.
 La importància d'establir límits clars i coherents, quan es treballa amb ambients de lliure circulació. Reflexió en equip. Detecció de les dificultats i cerca d'estratègies.
 La importància de la coordinació i el treball educatiu en equip, en la proposta per ambients. Detecció de les dificultats i cerca d'estratègies. Revisió de l'organització del model d'equip per tal de garantir una atenció global i interdisciplinària, en el marc dels ambients de lliure circulació.
 Activitat autònoma i activitat dirigida en els ambients de lliure circulació. Detecció de les dificultats en l'acompanyament, cerca d'estratègies, si s'escau.
 La importància de l'observació en el procés d'avaluació. Detecció de les dificultats en l'acompanyament, cerca d'estratègies, si s'escau.
  
Avaluació   Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
 Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.(Nivell 2 i 3)
 Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent (Nivell 3)
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
 Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata. D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre
  
E-mail   crp-castellar@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   14/01/2020       
 Sessió 2   -   -       
 Sessió 3   -   -       
 Sessió 4   -   -       
 Sessió 5   -   -       
 Sessió 6   dimarts   21/07/2020       
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent